1947-54 Chevrolet 3100 pick-up

Glorydays is gespecialiseerd in het restaureren en modificeren van de beroemde 1947-54 Chevrolet 3100 pick-up van de jaren 1947-54. Wij bouwen deze pick-ups1947-54 Chevrolet 3100 pick-up geheel opnieuw op en updaten deze indien gewenst naar moderne standaards.

Chassis en onderstel

De basis is altijd een roestvrij orgineel chassis. Deze word gestraald en voorzien van een 2K epoxyprimer . Daarna voorzien van een hoogglans chassislak.Een modernere achteras met supportbeugels wordt gemonteerd voor betere stabiliteit. Vooras wordt voorzien van een nieuwe bekrachtigde schijfremmen alsmede een nieuw modern “rack and pinion” stuursysteem voor beter weggedrag.Bladveren,Veerschommels en Schokbrekers  worden vernieuwd.

Cabine en interieur

De cabine is net als het chassis een roestvrije basis. Deze wordt geheel ontdaan van lak tot kaal ijzer. De bodemplaat wordt aangepast zodat een automatische transmissie gemonteerd kan worden. Hierna wordt de cabine voorzien van een 2K epoxyprimer waarna de cabine verder strak gemaakt kan worden. Na het bodywerk gaat de cabine1947-54 Chevrolet 3100 pick-up in een tweede 2K primerlaag. Nu gaat de cabine in de kleur en 6 laklagen.Na volledige doorharding van de lak wordt de cabine op het chassis geplaats.Nu worden de nieuwe meters,bedrading,tapijt,ramen,hemel en de nieuw beklede bank geinstalleerd. Nu kan de nieuwe stuurkolom worden geinstalleerd en eventueel aangepast aan de voor u ideale zitpositie.

Motor en transmissie

Nieuwe 5.7 liter Chevrolet motor en compleet gereviseerde TH350 Automatische Chevy 350ci V8transmissie worden nu geinstaleerd.Bedrading naar de motor word nu afgemaakt.Nieuwe waterpomp,dynamo,onsteking etc. word gemonteerd Nieuw uilaatsysteem wordt gemonteerd. Hier is de keuze een enkel of dubbel systeem.

 

 

Laadbak en laadvloer

Nieuwe “made in the USA”laadbak wordt ongemonteerd in kleur en lak gespoten. Na montage word de laadbak op het chassis geplaatst en voorzien van een houten vloer.Hier is de keuze uit eiken of grenen.De vloer is vooraf voorzien van een laklaag en eventueel gebeitst. Achterlichten worden gemonteerd en bedrading naar de achterzijde wordt afgemaakt.

Binnenschermen en koelsyteem

Nieuwe binnenschermen worden in 2K Epoxyprimer gespoten en daarna in hoogglans zwart of indien gewenst in de kleur van de truck. De wielzijde kant wordt voorzien van radiatoreen anti- steenslaglaag tegen bescherming van opspattende steentjes en minder bandengeluid in het interieur.Na montage van de binnenschermen en de radiatorsupport wordt een nieuwe heavy duty radiateur geplaatst en het koelsysteem aangesloten.De motor kan nu ingedraaid worden.

Deuren en plaatwerk

Nieuwe deuren,spatborden,motorkap,treeplanken etc worden na 2K epoxyprimer in kleur gespoten en voorzien van 6 laklagen. Binnenzijdes van de spatborden worden voorzien van een anti-steenslaglaag. Na voledige uitharding worden de deuren afgehangen deurrubbers geplaatst en glas gemonteerd. Spatborden,treeplanken,motorkap en de rest van het plaatwerk wordt gemonteerd.

Bumpers en chroomwerk

Nieuwe “made in the USA”bumpers,grille,deurklinken,spiegels etc worden gemonteerd.